General Motors, kiedyś najpotężniejszy w świecie producent samochodów, ogłosił bankructwo. Gdy proces bankructwa zostanie zakończony, rząd federalny (podatnicy) będzie właścicielem większości przedsiębiorstwa. Następnym, co do wielkości, właścicielem będzie United Auto Workers Union.
Zadanie dla czytelników: wymień cokolwiek, czym efektywnie zarządza rząd. Tylko jedną rzecz. Czy jest jakaś rządowa organizacja, serwis, departament, co nie jest przesiąknięte prawnikami biurokracji, przekraczanymi budżetami lub słabym zarządzaniem? Teraz wyobraź to sobie i zastosuj do General Motors.
Rząd właduje następne 30 miliardy w General Motors, który ma 50% mniej odpowiedzialności i dużo mniej produktów. Tak jest... rząd nic nie wie o samochodach poza władowaniem następnych 30 miliardów, żeby zreorganizować zbankrutowany GM. GM już otrzymał $20 miliardów. Razem mamy $50 miliardów, które należą do podatników, dla przedsiębiorstwa, które nigdy już nie przyniesie dochodu dzięki interwencji i kontroli rządu.
Administracyjni szefowie powiedzieli, że rząd amerykanski będzie inwestował „pasywnie”, ale będzie kontrolował operacje nowego GM, gdyż „tego wymagają od nas podatnicy”.
Jak rząd może jednocześnie być „pasywny” i „kontrolować”? Podatnik NIE CHCE, żeby rząd produkował samochody, zarządzał bankami, dostarczał pizzę lub cokolwiek, co jest uważane za „posiadanie”.
Co się stanie, gdy Obama zacznie kontrolować General Motors? To oznacza, że podatnicy są w kropce. Poznaj niektóre „zasady” posiadania przez rząd:
1. Rząd sprzeda swą część ‘jak tylko to będzie praktyczne’. Celem jest przynoszące zyski przedsiębiorstwo bez wpływu rządu.
O ile chcesz się założyć, że jak długo Obama będzie prezydentem, rząd będzie kontrolował GM? Czy ktoś naprawdę wierzy, że nie chce mieć wpływu?
2. Rząd będzie zarządzał swoją własnością w sposób handlowy. Nie będzie wpływał na codzienne operacje przedsiębiorstwa. Pracownicy rządu nie będą w zarządzie przedsiębiorstwa albo zatrudniani przez to przedsiębiorstwo.
3. Rząd będzie głosował jedynie w zasadniczych przypadkach, w tym wybór zarządu i główne działania lub transakcje.
Punkt 2 mówi o nie wtrącaniu się, a punkt 3 – o wtrącaniu się. Rządowi pracownicy nie będą w zarządzie, ale rząd będzie decydował, kto wejdzie w skład zarządu.
Jakie w rezultacie będą samochody GM? Obama posiada GM. Zawsze dążył do nowych standardów zużycia paliwa. Z prezydentem Obamą za kierownicą, będziemy mieli małe, zielone, dwudrzwiowe samochody, których większość nie chce kupować.
Ale chodzi tu o coś większego. Co Government Motors mówi o ukierunkowaniu Stanów Zjednoczonych? Historycznie, nie posiadamy samochodowych przedsiębiorstw - lub banków czy ubezpieczeniowych firm. Ale teraz posiadamy. Podatnicy są wspołwłaścicielami GM, Citi, AIG, Fannie & Freddie. Kalifornia upada i kieruje się ku bankructwu. Czy podatnicy też będą jej właścicielami?
GM zamknie 11 fabryk. Produkty takie jak Hummer, Saturn i inne nie będą produkowane. Pozostaną Chevrolet, GMC Truck, Buick i Cadillac.
Czasy z pewnością zmieniły się. Czy jest to naprawdę zmiana, w którą wierzy Ameryka? Przekazanie kontroli rządowi nie jest sposobem amerykańskim, ale widzimy to każdego dnia.
Subskrybuj:
Komentarze do posta (Atom)
Brak komentarzy:
Prześlij komentarz